Ged88

vrijdag 3 juni 2016

Geluk

Geluk begint voor mij met de keuze om me niet onder te laten sneeuwen door nare, verdrietige, of pijnlijke omstandigheden, maar om rustig de bui af te wachten tot de zon doorbreekt. En dan kies ik er voor om naar buiten te gaan en te genieten van de frisse witte wereld om me heen, lopend over de sneeuw, die knerpt en knispert: onder(!) mijn schoenen.

Wim Pouwelse, 31-10-2015.

Geluk en blijdschap zijn geen vruchten van mijn omstandigheden. Geluk en blijdschap zijn wapens in de strijd tegen de ontmoediging door omstandigheden.

Wim Pouwelse, 08-11-2015.


Geluk is puur als jouw gelukkig zijn niet bereikt wordt door anderen te kort te doen. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat het van je wordt afgepakt. Puur geluk straalt namelijk af op anderen, het komt dan toch wel bij die ander terecht.

dinsdag 29 december 2015



Geluk zonder dankbaarheid bestaat niet!
De basis van geluk is liefdevolle dankbaarheid.
woensdag 30 december 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten